תהליך קבלת מרשם

איך מוציאים רישיון לקנאביס רפואי

מדינת ישראל מתירה כעת לתושביה שאובחנו כסובלים מאחת ההתוויות המפורטות על ידי משרד הבריאות להגיש בקשה לאישור שימוש בקנאביס רפואי. לשם כך יש להנפיק את ההרשאות המתאימות, להתחיל בתהליך האבחון ולתאם טיפול עם אנשי מקצוע רפואיים שקיבלו אישור ממשרד הבריאות לטפל באמצעות קנאביס רפואי. ישנן חברות המבטיחות להאיץ ולפשט עבורכם את ההליך בתמורה להון קטן, אך רובם לא יתנו למטופלים את הייעוץ והתשובות הרפואיות המקיפות שהם רוצים. הגישה המהירה ביותר לקבלת רישיון קנאביס רפואי היא כדלקמן: מחד, קנאביס רפואי הפך זה מכבר לתרופה מוכרת הניתנת לחולים המתמודדים עם מגוון סימפטומים. מאידך, קבלת מרשם לקנאביס רפואי אינה פשוטה ופשוטה כפי שניתן לחשוב, במיוחד בהשוואה לתרופות אחרות. עליך ללכת לרופאים המתאימים, לקבל את התיעוד הנדרש ולאחר מכן להגיש אותו לגופים ממשלתיים לבדיקה. לא מדובר בביקור פשוט אצל רופא המשפחה או אפילו מומחה, כי אם שלושה שלבים. למרות שהתהליך עשוי להיראות מסובך, זו הגישה הבטוחה והפשוטה ביותר לקבלת רישיון קנאביס רפואי לגיטימי. אף על פי שקמו עסקים רבים המבטיחים לייעל ולהאיץ את התהליך, רבים אינם מצליחים לספק מענה רפואי יסודי, מעקב מתאים, ובנסיבות קיצוניות מסוימות, חלקם אף פועלים באופן לא חוקי, נסגרים, והרישיונות שהם הנפיקו מבוטלים מיידית. הכירו את התהליך המהיר והבטוח לקבלת רישיון הקנאביס הרפואי שלך

כדי לקבל רישיון יש לאשר קודם כל שיש ברשותך אחת מהתוויות המאפשרות לך להשתמש בקנאביס רפואי, לקבל אבחון ולהגיש הפניה לרישיון מאיש מקצוע מוסמך בתחום המורשה לרשום מרשם עבור הסם. זה מרמז שאם אין לך אבחנה מוקדמת, תצטרך לנתח את הנסיבות סביב המחלה שלך, למצוא את הרופא המתאים ולבקש אבחון למחלתך. להלן התנאים המורשים לשימוש בקנאביס רפואי:

● כאבים כרוניים – רפואת הכאב
● סרטן – אונקולוגיה
● פוסט טראומה – פסיכיאטריה
● טרשת, פרקינסון, טורט ואפילפסיה – נוירולוגיה
● מחלות מעי דלקתיות – גסטרואנטרולוגיה
● אוטיזם, דמנציה, הפרעות נוירו
קוגניטיבית מג'ורית – הפרעות התנהגות
● איידס – מחלות זיהומיות
● חולים סופניים – טיפול הפליאטיבי
● על פי השיטה המתוארת בעמוד 8 לנוהל 106, בנסיבות קיצוניות, מומחה שאינו ברשימת התוויות רשאי להגיש בקשה באמצעות רופא רלוונטי עם מידע כיצד קנאביס רפואי עשוי לסייע בהתמודדות.

את אבחון התחלואה ניתן לקבל מכל טיפול רפואי מתאים, אך המלצה לקבלת רישיון קנאביס רפואי תצטרך להיעשות רק על ידי רופא בתחום הרפואה הרלוונטי שמורשה להציע טיפול בקנאביס רפואי; אתם יכולים למצוא אותם ברשימה זו. לאחר אבחון הנושא ולאחר שקבע כי יגיש בקשה לטיפול בקנאביס רפואי, הרופא המומחה ימלא את הטופס המקוון בהתאם להנחיות משרד הבריאות ויאסוף את כל הניירת הנדרשת הכוללת את הדברים הבאים:
● סיכום תמציתי של כל המידע הרפואי העדכני ביותר והרלוונטי בנוגע לחולה
● דוח חלוקת תרופות שנתי של בית מרקחת או קופת חולים.
● טופס מעקב קליני, אם קיים.
● בתחום הפסיכיאטריה, הפסיכיאטר המטפל של המטופל ייתן את ההמלצה לטיפול בקנאביס רפואי. להצעה יש לצרף את הנספח המלא לבקשה לטיפול בעזרת קנאביס לסובלים מ-

לאחר מכן הוא ידפיס את הניירת, יחתים אתכם ויוסיף את החותמת שלו לפני שליחת הבקשה ליק״ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות). מספר הטלפון שלכם יוזן על ידי הרופא כדי שיתקבלו גם אצלכם עדכונים על התקדמות הטיפול. אתם יכולים להתקשר למספר 1800-200-560 אם הנכם זקוקים לסיוע טכני בהגשה.

תקבל הודעת SMS מהיק״ר המאשרת את תחילת הטיפול בבקשתכם לאחר קבלת הבקשה ובתנאי שמספר הטלפון שלכם הוזן בצורה מדויקת בטופס. בשלב זה תימסר הניירת לרופא בכיר בצוות היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, אשר מחזיק בסמכות שיפוט בלעדית לאשר שימוש בקנאביס למטרות רפואיות בהתאם לפקודת הסמים המסוכנים. המחלקה תבחן את בקשתכם לאור הנתונים הרפואיים שמסרת ולאור המצבים הרפואיים הכלולים בבקשה להיתרים לשימוש בקנאביס רפואי (נוהל 106). לידיעתכם, לא יתקבלו החלטות בבקשה עד להגשת כל הניירת הדרושה, מה שחייב להיעשות לא יאוחר משלושה חודשים לאחר הפנייה הראשונה ליק״ר. אם תחמיצו את המועד האחרון להגשה, תצטרכו להגיש מחדש את הבקשה. כדי להישאר מעודכנים בסטטוס הבקשה שלכם, תוכלו ליצור קשר עם היק״ר: התקשרות עם היק״ר:

  • טלפון: 08-6268000
  • פקס: 02-6474810
  • דואר: משרד הבריאות, היחידה לקנביס רפואי (יק"ר), רחוב ירמיהו 39, ת.ד 1176 ירושלים, מיקוד 9101002
  • דוא"ל: yakar.metupalim@moh.gov.il
    • המוקד פועל בימים א׳ עד ה׳ בין השעות 08:00 – 18:00 שעות הפעילות בחגים
      ובמועדים:
      – ימי חול המועד (סוכות ופסח): 08:00 – 14:00 – ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה: 08:00 – 16:00
      – יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה: 08:00 – 14:00 – יום העצמאות, ערב שבועות וחג השבועות: אין מענה

החלטה סופית תתקבל לאחר עיון בבקשה ותועבר לרופא המטפל ולמטופל בהתאם לפרטי ההתקשרות שנמסרו בה, וכך גם כל החלטת ביניים שתתקבל במהלך הבדיקה. תקופת הבדיקה עשויה להימשך בין מספר ימים לכמה שבועות, תלוי בעומס הבקשות באותה תקופה. הרופא המומחה שיגיש את הבקשה עבורכם יוכל להעריך את זמן הטיפול הממוצע המשוער בבקשות דומות לשלכם.

תקבלו שני מסמכים אם היק״ר ייעתר לבקשה: הראשון הוא רישיון לשימוש בקנאביס רפואי המסביר את דרישות השימוש, קטגוריות המוצרים המומלצת לכם, המינונים והמשנעים של התרופה שלכם – אם תבחרו שיהיו כאלה. השני הוא הניפוק, או המרשמים בהם תצטרכו לעשות שימוש. כעת אתם רשאים לרכוש מוצרי קנאביס רפואי מבית מרקחת שקיבל אישור למכור אותו, או להזמין עם משלוח עד הבית לכתובת המצוינת בבקשת הרישיון שלכם.

מצד שני, אם היק״ר דחה את הבקשה, יש לכם הזדמנות להגיש ערעור רשמי לוועדת הערר על פסק הדין. וועדת הערר מתכנסת כאשר מובאים בפניה מספר תיקים לעיון, או לפחות אחת לשלושה חודשים. ניתן לעיין בעמוד 11 לנוהל 106 ממשרד הבריאות לקבלת מידע מקיף על אופן הגשת ערעורים.

שנצא לדרך?

אם אתם זכאים לטיפול בקנאביס רפואי, כל שעליכם לעשות כדי לקבל אותו הוא לבקש ממשרד הבריאות את האישור הנדרש באמצעות רופא שעבר הכשרה לטיפול בקנאביס רפואי בתחום הרלוונטי להתוויה שלכם. עסקים רבים עשויים להציע לטפל עבורכם בהליך בתמורה לתשלום, אך הם לא יקשרו אתכם עם רופא קנאביס מוסמך שיפקח על הטיפול שלכם, וחלקם אף פועלים בניגוד לחוק; כתוצאה מכך, המטופלים שהם מנפיקים עבורם רישיונות מסתכנים בביטולם. הימנעו מלקחת סיכונים והגישו בקשה לרישיון הקנאביס הרפואי שלך בצורה פשוטה, בטוחה ובמחיר הוגן.