arrow

איזה זן הכי מתאים לי?

איך בוחרים תפרחות – לפי רכיבים פעילים? ריחות וטעמים? המלצות של מכרים? יש עשרות אם לא מאות זנים שונים בין תפרחות הקנאביס הרפואי בישראל, ולמצוא אחד מתאים תמיד הייתה משימה קשה. אז לא עוד להתלבטויות ארוכות מול תפריטים וחיפושים ברשתות החברתיות – אז קחו כמה דקות וקראו את הכתבה.
תמיד אותו סיפור: מגיעים לתפריט התפרחות ומתחילים לעשות תכנונים כאילו אנחנו בונים נבחרת למונדיאל. מבקשים מידע פנים מהרוקח, המלצות חברים, נזכרים בחוויות עבר, מחפשים ברשתות החברתיות ומה לא, הכל כדי לדעת איזה תפרחת כדאי לנו לקחת הפעם. האמת, כשצריך לעצב לעצמנו טיפול מבין מאות זנים שונים בשוק, זה לא מפתיע. אז איך מגלים איזה זן הכי מתאים לטיפול שלנו?

רכיבים פעילים

כשבוחרים זן קנאביס לטיפול שלך, מומלץ לשקול את הפרופיל הכימי שלו כדי לעזור לך להשיג השפעות ממוקדות יותר. טרפנים וקנבינואידים הם שני מרכיבים חשובים בפרופיל זה. טרפנים הם תרכובות ארומטיות המצויות בקנאביס התורמות לריח ולטעמו הייחודיים. יש להם גם תכונות טיפוליות שיכולות לשפר את ההשפעות של קנבינואידים, כגון הפחתת דלקת וקידום רגיעה.
קנבינואידים, לעומת זאת, הם התרכובות הכימיות המקיימות אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית בגופך, ומייצרות מגוון השפעות. הקנבינואידים הידועים ביותר הם THC ו-CBD, אך ישנם רבים אחרים שיש להם גם פוטנציאל טיפולי. על ידי בחירת זן עם שילוב ספציפי של טרפנים וקנבינואידים, אתה יכול להתאים את הטיפול שלך לצרכים ולהעדפות האישיות שלך.

חווית צריכה

בבחירת זן קנאביס לטיפול חלק לוקחים בחשבון את טעמו, ריחו והשפעותיו. הטעם והריח של תפרחותיו של זן מסוים יכולים לתת לך מושג על פרופיל הטרפנים, מה שיכול להצביע על התכונות הטיפוליות שלו. בנוסף, ההשפעות של זן עשויות להשתנות מאוד בהתאם לפרופיל הקנבינואידי שלו, לכן חשוב לבחור באחד שמתאים למטרות הטיפול שלך.
מציאת זן עם טעם וארומה שאתה נהנה מהם יכול להפוך את החוויה שלך לנעימה ומהנה יותר, ובמקביל גם לעזור לך לזהות זנים שסביר להניח שיש להם פרופיל כימי דומה. ההשפעות של זן יכולות לנוע בין מרומם וממריץ לרגיעה ומרגיעה, כך שבחירה באחד שמתאים לתוצאה הרצויה יכולה לעזור לך להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות. לכן, הקפד לשים לב לטעם, לריח ולהשפעות בעת בחירת זן קנאביס לטיפול שלך.
אבל לפעמים אולי כימיה היא לא התשובה הכי פשוטה לשאלת הזן המושלם עבורנו. התאוריה הרווחת היא שאם יש זן או מפרט כימי שהכי מתאים לנו, הוא משתנה בכל עת בהתאם לדרישות המשתנות של המערכת האנדוקנבינואידית שלנו. כלומר, הזן שהכי מתאים לנו בבוקר, כשאנחנו רעבים וכואב לנו יהיה שונה מהזן שהכי מתאים לנו בערב כשאנחנו שבעים ועייפים. אבל איפה שהכימיה עוצרת, האופי נכנס.