arrow

תהליך ייצור הקנאביס הרפואי במפעלי קרונוס ישראל איך מייצרים קנא

תהליך ייצור קנאביס רפואי
איך מייצרים קנאביס רפואי במפעל קרונוס ישראל? תומר אשכנזי, מנהל המפעל של החברה, הצטרף אלינו לשיחה והעביר אותנו את המסע שעובר הצמח מרגע הגעתו למפעל ועד ליציאתו לבתי המרקחת.
תהליך ייצור קנאביס רפואי

מה המסלול שעובר קנאביס במפעל בגן שמואל?

"אני אתחיל מהסוף," אומר תומר אשכנזי, מנהל המפעל של קרונוס ישראל, "כי הפקת מוצרי קנאביס רפואי לא מתחילה במפעל, היא מתחילה בחממה. אני יכול לדבר רק על התחום עליו אני אמון, שהוא ייצור מוצרי הקנאביס הרפואי במפעל." מדגיש תומר. "כשאנחנו מדברים על תפרחות, אנחנו מדברים על מוצר הקנאביס הרפואי הפגיע ביותר." מציין תומר. "כשמטפלים בפרחים עצמם בשלבי הייצור, יש חשיבות גדולה גם לעניין הנראות, כך שצריך לדעת מה לחפש על הפרח ולהבין האם יש צורך בהשלמות."

שלב ראשון – קבלת התפרחות מהחממה ומיונם

"המפעל מקבל תפרחות מהחממה, פרחים שהופרדו מהגבעולים, ושהעלים שלהם כבר נגזמו, כך הפרח נקי." "האגרונומים שלנו עובדים איתנו בשיתוף פעולה מלא. הם משתפים אותם בבעיות בהם הם נתקלים ומשתפים אותנו בידע שלהם, בדרכים נכונות להתנהג עם הצמח, המון ידע מועיל שאנחנו מקבלים ומעבירים לעובדים שלנו." מסביר תומר. "
"העובד מקבל X חומר ממנהל התחנה והכמות נרשמת, העובד פורש את החומר לפניו בתוך מגש על שולחן נירוסטה מחוטא כמובן, מתחיל להסתכל על הפרחים ולאסוף את הפרחים הכי יפים." מסביר תומר. "לפעמים זה רק להעביר אותם לצנצנת ולפעמים העובד צריך להוציא מזמרה קטנה ולהשלים גזימה פה ושם, מדובר פה על פינישים בלבד." מדגיש תומר. "לאחר שהעובד מסיים את המגש שלו, עושים בדיקה ממול ראש הצוות שבאמת יש מאזן של משקל. אם נפל חומר לרצפה אז מעבירים להשמדה וכמובן מתעדים." מציין תומר.
"קנאביס עדין מוגדר כסם מסוכן בארץ ולכן יש צורך לסגור מאזן." מסביר תומר. "רק לאחר שווידאנו שכל החומר נמצא בצנצנת או בהשמדה, העובד יכול לקבל סבב נוסף של קנאביס." מוסיף תומר. "התהליך חוזר על עצמו, וכל זה קורה ב – 10 – 11 תחנות במקביל. העיקר פה זה בדיקת המאזנים ולוודא שהעובד לא מאבד חומר." מסביר תומר. "אין בעיה שחומר ילך להשמדה אך לא לאיבוד. חשוב שנדע שהוא הולך להשמדה והמעקב הוא מאוד קפדני."

שלב שני – אריזת התפרחות

"הפרחים מגיעים אלינו ועוברים את בדיקות המעבדה הנדרשות." מציין תומר. "אחרי שביצענו את הבדיקות הפרחים יכולים ללכת לשלושה מסלולים שונים, כשהעיקרי הוא אריזת תפרחות." מסביר תומר. "היום אריזת התפרחות מתבצעת בצורה ידנית לגמרי." מוסיף תומר. "יש תחנות בהן אנו שוקלים את הפרחים ומעבירים ידנית לצנצנות. כל צנצנת נשקלת ואנחנו שומרים את כל המידע הזה במערכת הנתונים שלנו." מדגיש תומר. "חשוב לנו שבכל אריזה תהיה כמות הקנאביס הרפואי המדויקת שמשרד הבריאות דורש מאיתנו מצד אחד, ושהמטופל יהיה מרוצה מהצד השני."

שלב שלישי – איטום הצנצנות

"לאחר שלב אריזת התפרחות, הצנצנות עוברות איטום בסביבה של השראה מגנטית בתהליך שנקרא אינדוקציה." מסביר תומר. "הצנצנות מסוכמות ועוברות לאיטום על ידי מסוע מיוחד." מסביר תומר. "אנחנו בודקים שהצנצנות נאטמות כמו שצריך, כדי שהלקוח יקבל מוצר טרי. העבודה עם הצנצנות שלנו היא עבודה מסובכת יותר מאשר עם אריזות אלומיניום, בהן משתמשות שאר החברות." מציין תומר. "בצנצנות יש פחות מקום ופחות נפח, אבל לצרכן עדיף לקבל צנצנת קשיחה ואטומה לגמרי, שכן השמירה על הטריות טובה הרבה יותר מאשר בשקית אלומיניום, מה גם שהפרח נשמר בצורה שלו ולא נמעך." מוסיף תומר. "הצנצנת קשיחה והיא נאטמת בצורה מושלמת, נוח לעבוד איתה ומבחינת המטופל, הוא יכול לקחת אותה אתו בתיק לכל מקום, בלי לחשוש שהתפרחות יימעכו."

שלב רביעי – Labeling

"לאחר שלב האיטום הפרח "מוגן", כלומר, אי אפשר לפגוע בו והוא עובר Labeling." מוסיף תומר. "מה שזה אומר בעצם, זה ששמים תווית ועליה כתוב כל המידע על התכולה של הצנצנת, לפי זן הקנאביס, ריכוזי החומרים הפעילים ועוד." מציין תומר. "לאחר מכן מצמידים עלון לאריזה, שגם בו יש את כל הפרטים." מוסיף תומר.

שלב חמישי – בדיקת שחרור

"אחרי איטום הצנצנות וה – labeling, אנו מבצעים בדיקות שחרור נוספות." מציין תומר. "אנחנו מעבירים אותו שחרור בכניסה למפעל וביציאה ממנו, שכן לאחר מכן הוא יגיע ללקוח."

שלב שישי – העברת הקנאביס הרפואי לכספת

"בסוף התהליך האצווה עוברת לכספת למחרת אנחנו מחדשים את העבודה." מסביר תומר. "כל אצווה נשלחת לבדיקות מעבדה, ובמידה והיא תקינה היא תשלח לאריזה שניונית. כל מה שבא במגע עם החומר נארז בחדר נקי, החדרים הוסמכו ונבדקו גם לפי מה שנדרש לפי משרד הבריאות בארץ וגם לפי סטנדרטים בינלאומיים." מדגיש תומר. "כל תהליך עבודה שלא בא במגע ישיר עם החומר נחשב לעבודה "מלוכלכת", תהליכים כמו אריזה והדבקת מדבקות." מסביר תומר. "אנחנו עושים זאת מחוץ לאזור של החדרים הנקיים." "יש לנו מצלמות מיוחדות שבודקות שהמדבקות שהדפסנו הן גם קריאות וגם תואמות את החומר. לאחר מכן אנו מכניסים את האריזות הבודדות לתוך קרטון, כדי לשמור עליהן בזמן השינוע לבתי המרקחת." מסביר תומר.