arrow

שוק הקנאביס הרפואי הקנדי שצפוי להגיע ל – 93 מיליארד דולר- מגיע לארץ

קנאביס רפואי
בעוד ששוק הקנאביס הרפואי הקנדי עומד נכון להיום על שווי של יותר מ – 10 מיליארד דולר, כלכלנים מומחים חוזים כי השוק הקנדי המוביל ינסק ויגיע לשווי של 93 מיליארד דולר עד שנת – 2026. הקנדים לא עומדים במקום וחברת Cronos Group ממשיכה להרחיב את פעילותה ומגיעה לישראל.
קנאביס רפואי

קנדה מובילה את לגליזציית הקנאביס בעולם

האמביוולנטיות של העולם המערבי מול לגליזציה של צמח הקנאביס ומול חקר צמח הקנאביס לאורך רוב המאה ה- 20, לא פסחה גם על קנדה. בין שנות ה – 70′ לשנות ה – 90′, היחס של קנדה לצמח הקנאביס נע בין חשש מפני ההשלכות החברתיות של שימוש בצמח ולבין הרצון לחקור את ההשפעות של החומרים הפעילים שלו על מטופלים.
למרות התנודות הללו, בשנת – 2013 ממשלת קנדה התקינה תקנות רגולציה בנוגע לקנאביס רפואי (MMPR), תקנות אשר היוו את הבסיס להתפתחות תעשיית ענק לייצור והפצה של מוצרי קנאביס רפואי, התעשייה המובילה בעולם. ב- 2018 קנדה הלכה צעד אחד קדימה ואישרה גידול ושימוש בקנאביס לבגירים מעל גיל – 18.

קנדה מציגה סטנדרט מוצרי קנאביס ברמה אחרת

היתרון של החברות הקנדיות על פני חברות אחרות בעולם הקנאביס הרפואי, תורגם ליצירה ואימוץ של טכנולוגיות חדשניות לגידול וייצור מוצרי קנאביס רפואי. לצד הקידמה והטכנולוגיה, קיימת גם תחרות עיקשת בין Cronos Group לבין חברות ענק קנדיות נוספות, כשכל אחת מחברות הענק מנסה להוביל את שוק הקנאביס הרפואי הקנדי ובעצם להוביל את תחום הקנאביס הרפואי בעולם.
בסופו של דבר, הטכנולוגיה, החדשנות, הראשוניות והתחרות העיקשת, הביאו יחד ליצירת מוצרי קנאביס רפואי בקנדה, בסטנדרטים ששווקים אחרים בעולם יתקשו להתחרות מולם בעתיד הנראה לעין.

השחקניות הקנדיות שזיהו את הפוטנציאל האדיר בזמן

התוצאה הישירה של הפתיחות הקנדית לקנאביס בכלל ולקנאביס רפואי בפרט, הייתה היווצרות שוק קנאביס רפואי ענק. קנדה הצמיחה מתוכה מספר מצומצם של שחקניות מפתח, ביניהן – Cronos Group. השחקניות המובילות בקנדה, זיהו את הפוטנציאל העצום של צמח הקנאביס והבינו את החשיבות שבמחקר, גידול, ייצור והפצה של מוצרי קנאביס רפואי באיכות גבוהה למטופלים.

קרונוס מאגדת חברות מובילות בעולם הקנאביס הרפואי ובראשן Peace Naturals

קרונוס גרופ היא אחת משתי החברות המובילות בקנדה בתחום הקנאביס הרפואי. החברה הינה חברה בינלאומית עם נציגות כלל עולמית , הנסחרת בנאסד”ק בשווי שוק של 1.89 מיליארד דולר. ב-2018 חברת ‘אלטריה גרופ’, הבעלים של חברת ‘פיליפ מוריס’, רכשה 45% מ’קרונוס גרופ’ תמורת 1.8 מיליארד דולר.
Cronos Group מאגדת בתוכה שורה של חברות מובילות בתחום הקנאביס הרפואי בעולם. מדובר בחברות המתמחות בגידול, בייצור, באריזה, בשינוע ובהפצה של קנאביס רפואי. מותג הדגל של קרונוס גרופ היא חברת – Peace Naturals, החברה הקנדית הראשונה שקיבלה רישיון שיווק מוצרי קנאביס רפואי ממשרד הבריאות הקנדי.