arrow

קנאביס רפואי: אצל נשים זה אחרת 

אישה צעירה מסתכלת ישירות למצלמה
שנים האחרונות הקהילה המדעית העולמית הבינה שהמחקר בדק בעיקר גברים. המצב הזה משתנה, וגם ההישגים בתחום הטיפול בקנאביס רפואי בנשים לא איחרו לבוא.
אישה צעירה מסתכלת ישירות למצלמה

המערכת האנדוקנבינואידית, לב ליבה של חקר הקנאביס הרפואי, התגלתה רק בשנות ה – 90. המציאות בעולם הרפואה, עד לשנים האחרונות, הייתה כזו בה המחקר התבסס בעיקר על גברים. כיום המצב משתנה, וההבדלים ביחס למערכת האנדוקנבינואידית נחקרים ומעמיקים כל הזמן.

המגמה המדעית בנושא שימוש בקנאביס ברפואת הנשים בכלל ובהתאמת הטיפול לנשים ברורה. אז מה אנחנו יודעים נכון להיום על ההבדל בין גברים לנשים בכל לטיפול בקנאביס רפואי

המערכת האנדוקנבינואידית, לב ליבה של חקר הקנאביס הרפואי, התגלתה רק בשנות ה – 90. המציאות בעולם הרפואה, עד לשנים האחרונות, הייתה כזו בה המחקר התבסס בעיקר על גברים. כיום המצב משתנה, וההבדלים ביחס למערכת האנדוקנבינואידית נחקרים ומעמיקים כל הזמן.

המגמה המדעית בנושא שימוש בקנאביס ברפואת הנשים בכלל ובהתאמת הטיפול לנשים ברורה. אז מה אנחנו יודעים נכון להיום על ההבדל בין גברים לנשים בכל הנוגע לטיפול בקנאביס רפואי?

התקדמות המחקר בטיפול בקנאביס ברפואת נשים

קנאביס רפואי הולך ומתגלה כאמצעי משלים לטיפול במצבים רפואיים מעולם רפואת הנשים. הקנאביס הרפואי כבר נכנס לשימוש בלא מעט מדינות בעולם לצורך הקלה על נשים בגיל המעבר, הקלה על הפרעות שינה, הקלה כאבי מחזור ועוד.

הקלה על הפרעות שינה בגיל המעבר

הפרעות שינה הן תופעה שכיחה בקרב נשים בגיל המעבר. על פי עדויות רבות של נשים שעברו ועוברות את גיל המעבר, הקושי להירדם מלווה לעיתים במחשבות טורדניות, מה שמקשה עוד יותר על ההירדמות וחוזר חלילה.
על פי מחקרים ראשוניים בנושא, נמצא כי שילובים מסוימים של CBD ו- THC עשויים לספק הקלה עבור נשים אשר סובלות מקשיים בשינה בגיל המעבר.

מינונים ודרכי נטילת קנאביס רפואי בקרב נשים

מחקר משנת – 2016 בדק את ההבדל בין נשים לגברים בכל הנוגע לכמות הקנאביס הרפואי הנדרש להקלה ולדרך הטיפול המתאימה ביותר

מינונים

הגברים שהשתתפו במחקר דיווחו על נטילת הטיפול בקנאביס רפואי בתדירות גבוהה יותר ועל נטילת כמויות גדולות יותר של קנאביס מאשר נשים.

דרכי טיפול מועדפות

בכל הנוגע לאמצעי נטילת הטיפול בקנאביס רפואי, הנשים שהשתתפו במחקר דיווחו כי הן מעדיפות ליטול את הטיפול בטיפות שמן דרך הפה או באמצעות Pipe (באנג), בעוד הגברים דיווחו כי הם מעדיפים להשתמש במכשירי אידוי ובגליליות (ג'וינט).

קנבינואידים וההורמון הנשי - אסטרוגן

אסטרוגן הוא הורמון חשוב למערכת האנדוקנבינואידית מכיוון שהוא מווסת חומצות שומן, אשר מסייעות לפרק אנדוקנבינואידים מסוימים בגוף. לכן, ככל שרמות האסטרוגן בגופך נמוכות, כך המערכת האנדוקנבינואידית שלך עשויה להשתנות. השינויים הללו עשויים להשפיע על התפתחות מחלות כמו דיכאון, חרדה, שינויים במצב הרוח, חשק מיני נמוך ותופעות נוספות.

ההבדל בין נשים לגברים ביחס לטיפול בקנאביס רפואי

רוני כץ עמיחי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של קרונוס ישראל, על ההבדל בין נשים לגברים ביחס לטיפול בקנאביס רפואי, מתוך שיחה עם לינוי בר גפן בפודקאסט 'זמן קנאביס': "אני חושבת שלגברים אין בעיה לבוא ישר עם מה שנקרא, כל האמת לפנים, 'מגיע לי ככה', 'אני לא צריך לקבל ככה', 'אני דורש..'. אצל נשים זה עדיין, לצערי, קצת יותר מתנצל וקצת יותר מתבייש."