arrow

בדיקת איכות בתהליך יצור קנאביס רפואי במפעל קרונוס

בדיקת איכות הקנאביס הרפואי במפעל קרונוס
"משרד הבריאות מחייב אותנו לבדוק את הקנאביס בכניסה לתהליך הייצור וביציאה ממנו, אנחנו לא מסתפקים בזה ואנחנו מבצעים בדיקות לכל אורך תהליך הייצור." תומר אשכנזי, מנהל המפעל של קרונוס ישראל, מסביר על בדיקת איכות הקנאביס הרפואי בתהליך הייצור.
בדיקת איכות הקנאביס הרפואי במפעל קרונוס

הסמכה (ולידציה) מלאה לתהליך ייצור הקנאביס הרפואי

"תהליך הייצור שלנו עבר הסמכה מלאה, בדומה לכל תהליך ייצור בעולם התרופות." מציין תומר. "אנחנו עושים הכל על בסיס נתונים בדיקות במהלך התהליך שאנו אוספים כל הזמן, תוך השוואות למעבדות חיצוניות על מנת לוודא שהתוצאות שלנו נכונות."
"תהליך הולידציה אורך מספר חודשים והמטרה שלו היא לוודא שהתוצאה אליה אנחנו מכוונים, היא התוצאה אותה אנחנו מקבלים בסוף תהליך הייצור. אם אנחנו רוצים לייצר שמן קנאביס מסוג מסוים, כמו למשל – 20:4, אנחנו רוצים לוודא שזה מה שאנחנו מקבלים ושבסוף התהליך אנחנו לא מקבלים שמן קנאביס 15:3." מוסיף תומר.
"בתהליך הולידציה אנחנו בודקים את כל תהליך הייצור מתחילתו ועד סופו. לאורך המיצוי, התמצית מתקבלת באיכויות שונות. בהתחלה יוצא חומר באיכות מאוד גבוהה ואחר כך הוא מתחיל לדעוך. צריך לדעת מתי לעצור את תהליך המיצוי כדי לקבל שמן במרקם הנכון ובאיכות הגבוהה ביותר האפשרית." מציין תומר.
"תהליך העבודה שלנו מבוסס על זמנים, על איכות, על לחץ וטמפרטורה במערכת ועל פרמטרים מדידים אחרים שבעזרתם אנחנו יכולים לקבוע במדויק מתי התהליך מתחיל ומתי הוא מסתיים ולאיזה זן כל תהליך מתאים. כל סט התובנות שבנינו מסוכם בתוך כל תהליך ולידציה."
"אנחנו יודעים שבדיקות שאנחנו עושים להליכים מורכבים, כמו מיצוי שמן קנאביס, יכולות לקחת גם חודש. אנחנו יכולים אמנם לעשות את זה מהר, אבל בגלל שאנחנו רוצים לדעת שאנחנו בכיוון הנכון כל הזמן, אנחנו נסמכים על תוצאות מעבדה וזה דבר שלוקח זמן." מציין תומר.

איך מערך האיכות משתלב בתהליך הייצור?

"את כל הנתונים והתהליכים שאנחנו בונים, אני מעביר למערך האיכות, אבל זה לא בדיוק הגשה אלא יותר שיתוף, בגלל שמערך האיכות שלנו הוא חלק אינטגרלי מתהליך הייצור מתחילתו." מדגיש אשכנזי. "מערך האיכות משולב בתוך תהליך הייצור. . "את כל תהליך הולידציה ליוו כמובן כל הגורמים הרלוונטיים של החברה בארץ ובקנדה."
הדוחות שאנחנו מגישים מאושרים כולם על ידי משרד הבריאות, הם בודקים שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים, הבדיקות של משרד הבריאות הן מאוד קפדניות, הן שואלות שאלות ומתעמקות ממש בתוך התהליך וזה דבר מצוין." מסביר תומר.

בדיקת כמות הטרפנים בקנאביס הרפואי

"כל חברה שמייצרת קנאביס רפואי חייבת לבדוק את כמות החומרים הפעילים במוצרים שלה." מסביר תומר. "אנחנו לקחנו צעד אחד קדימה ואנחנו בודקים, לא רק את רמת ה – THC וה – CBD, אלא גם רמת קנבינואידים נוספים "גם לפני שהיק"ר דרש זאת"  ואת הרכב הטרפנים במוצרים שלנו." מציין תומר. "אנחנו לא חייבים לעשות את זה, אבל אנחנו בודקים לא רק את מה שאנחנו חייבים. "נתונים של אחוז טרפן מסוים בתוך כמות מסוימת של קנאביס נבדקים.."

עובדי הייצור הם בקרי האיכות הכי יעילים של החברה

"אכפת לנו שהמטופלים שלנו יקבלו מוצר טוב. אני גייסתי את כל העובדים שקשורים לתהליך הייצור בחברה, אנשים שאני מכיר, רובם מבוגרים עם תחושת ערך ורצון אמיתי לייצר את מוצרי הקנאביס הרפואי האיכותיים ביותר. הם עושים את זה כי הם רוצים שבסופו של דבר, המטופל בקצה יקבל מוצר שבאמת יעזור לו."
"אם עובד רואה משהו שנראה לו קצת מוזר, הוא מרים את היד ואומר. לפעמים זה הבדל זניח, אבל לפעמים זה הבדל שיכול להשפיע על איכות הקנאביס הרפואי. במקביל לזה שהם עובדי ייצור, העובדים שלי הם גם בקרי האיכות של תהליך הייצור, אם לעובדים שלנו לא יהיה אכפת אנחנו נספק ללקוחות מוצר רחוק מהסטנדרט הקנדי, אותו אנחנו רוצים לספק למטופלים שלנו."
"חשוב לי שהעובדים יבינו מה הם עושים ושיבינו למה הם עושים את זה. ככה אני יכול לחבר אותם לתמונה הגדולה שבסופה נמצא מטופל שרוצה לחוש הקלה."