arrow

איך אחסון נכון מסייע בשמירה על איכות הקנאביס הרפואי?

איך אחסון נכון מסייע בשמירה על איכות הקנאביס הרפואי?
טכנולוגיה מתקדמת, תהליכי גידול חדשניים וניסיון בינלאומי מניבים מוצרים באיכות חסרת תקדים. אחסון נכון יכול לסייע לך לשמור על איכות הקנאביס הרפואי לאורך זמן.
איך אחסון נכון מסייע בשמירה על איכות הקנאביס הרפואי?

איך נקבע תוקף של מוצר קנאביס רפואי?

מטופלים שונים מקבלים טיפול שונה במוצרי קנאביס רפואי, הכולל זנים שונים ומינונים שונים. איך אפשר לדעת שאיכות הקנאביס הרפואי נשמרת ומה המשמעות של תוקף הקנאביס הרפואי? ד"ר ויויאנה בראודה, סמנכ"לית מערך האיכות של קרונוס ישראל: 
"קנאביס הוא צמח, וכמו כל צמח, הוא לא יכול להחזיק מעמד לנצח. תאריך התפוגה של תפרחות הקנאביס נקבע על ידי היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות, בהתאם לתנאים בהם עומדת חברת הקנאביס הרפואי. התוקף של משרד הבריאות יכול להיות לחצי שנה או לשנה."

עם שימוש נכון הקנאביס הרפואי יכול להישמר עד למועד התפוגה

מערך איכות שפועל בסטנדרטים גבוהים, יודע לייצר מוצרי קנאביס רפואי באיכות הגבוהה ביותר, ולהעביר אותם באיכות הגבוהה ביותר לבתי המרקחת. מרגע שמוצר הקנאביס הרפואי יוצא מדלת בית המרקחת, האחריות על שמירת האיכות היא שלך. שימוש נכון כולל שמירה על היגיינה במגע עם תפרחות הקנאביס – כפפות חד פעמיות, שימוש בפינצטה ומספריים, וחיטוי הכלים לפני השימוש. אחסון נכון של הקנאביס הרפואי הוא חלק משמעותי ממכלול השימוש הנכון בקנאביס רפואי, והוא חשוב מאוד לשמירה על איכות הקנאביס הרפואי עד למועד התפוגה.

יש לאחסן את הקנאביס הרפואי במקום חשוך ויבש

את מוצרי הקנאביס הרפואי בכלל, ואת התפרחות והגליליות בפרט, חשוב שלא לאחסן במקום שחשוף לקרני השמש. קרני UV יכולות לפגוע בתפרחות הקנאביס הרפואי בכך שחשיפה אליהן עשויה לגרום לשינויים במבנה הכימי של הקנאביס, ולפגוע בטריכומות שבצמח, שבהן נמצאים רוב החומרים הפעילים בצמח (קנבינואידים).

את תפרחות הקנאביס הרפואי יש לשמור במקום יבש וחשוך, בטמפרטורה שאינה עולה על – 25 מעלות. בנוסף, מאחר ורמת הלחות האידיאלית לאחסון קנאביס רפואי עומדת על כ-62% בתוך חלל האחסון. אחסון הקנאביס הרפואי בשקיות אלומיניום לא מאפשר אחסון בתנאי לחות קבועים, כך ששימוש בהן עשוי לגרום להצטברות ריקבון ועובש.

אין לאחסן את הקנאביס הרפואי במקרר ובמקפיא

הדבר נכון גם בנוגע לתפרחות קנאביס רפואי וגם בנוגע לאחסון שמן קנאביס רפואי. הקפאת הקנאביס הרפואי תפגע גם כן בטריכומות ובקנבינואידים. הסיבה לכך היא שהקפאת הקנאביס גורמים לכמות המים הרבים יחסית שנמצאים בטריכומות, להתרחב. ההתרחבות הזו גורמת לבלוטות השרף של הטריכומות להתנפץ, מה שיוצר גושי קרח שפוגעים בקנאביס. הפגיעה היא איטית והדרגתית, ככל שזמן ההקפאה ארוך, כך הפגיעה גדולה יותר.

כלי אחסון קשיח ואטום מסייע בשמירה על איכות הקנאביס הרפואי

אריזות קנאביס רפואי אטומות בהשראה מגנטית, שומרות על הקנאביס הרפואי מבפנים ומבחוץ בצורה האפקטיבית ביותר, מאחר ואיטום הרמטי בעצם מונע כניסת אוויר ולחות לתוך האריזה. אריזות הקנאביס הרפואי בהן מגיעים התפרחות והגליליות של פיס נטורלס, הונדסו במיוחד לשמירה על הקנאביס הרפואי מפני מפגעי לחות, מפני כניסה אוויר וגם מפני פגיעת קרני UV, שכן האריזות הן קשיחות וכהות.