arrow

אידוי קנאביס או עישון - מה עדיף?

גלילית קנאביס רפואי
דרך נטילת הקנאביס הרפואי הנפוצה ביותר היא עישון. היתרון הבולט של עישון תפרחות קנאביס הוא מהירות ההשפעה, אך יש גם חסרונות כמו תחושת צריבה ואובדן של חלק ניכר מהחומרים הפעילים בקנאביס בעת השריפה. לפער הזה נכנסת שיטת אידוי הקנאביס. מה ההבדל בין עישון לאידוי קנאביס רפואי ומה חשוב לדעת על כל אחת מדרכי נטילת הטיפול הללו?
גלילית קנאביס רפואי

מה ההבדל בין אידוי לבין עישון קנאביס רפואי?

בעישון ההשפעה מהירה יותר

ההשפעה המהירה של עישון קנאביס היא אחת היתרונות הגדולות של דרך נטילת הקנאביס הזו. לאחר עישון הקנאביס, החומרים הפעילים נכנסים למערכת הדם תוך שניות. מטופלים רבים מעידים כי הם מרגישים את ההשפעה כבר מהשאיפות הראשונות, כשתוך מספר דקות לאחר העישון ההשפעה הם יודעים אם המינון הספיק להם להפעם או שהם צריכים עוד שאיפה או שתיים (מומלץ מאוד להתחיל בשאיפה אחת או שתיים ולבדוק איך הקנאביס משפיע עליך).

רק כ- 10% מהחומרים הפעילים בקנאביס מגיעים למחזור הדם בעישון

על אף ההשפעה המהירה יחסית של עישון קנאביס, הרוב הגדול של החומרים הפעילים בקנאביס לא מגיעים למחזור הדם דרך עישון. למה זה קורה? מאחר ורוב החומרים הפעילים מתכלים בתהליך הבעירה של הקנאביס. ישנן טכניקות שאיפה שונות שיכולות להגדיל את כמות החומרים הפעילים שנכנסים לדם, אבל שימוש במקטרות ייעודיות לעישון קנאביס רפואי יכולות לעשות את העבודה טוב יותר מכל טכניקה. מקטרת עובדת בדומה לבאנג, כלומר – היא מקררת את החומרים הפעילים לפני שהם נכנסים לגוף. באנג עושה את זה בעזרת מים, אבל ישנן מקטרות בטכנולוגיית קירור וטיהור החומרים הפעילים, שעושה את זה טוב יותר ונקי יותר מכל באנג מאולתר.

האם אידוי קנאביס ממצה את החומרים הפעילים כמו בעישון?

איך עובד תהליך אידוי הקנאביס הרפואי?

שימוש בוופורייזר (מאדה) אינו כולל שריפה של תפרחות הקנאביס הרפואי. מה שיוצא מהוופורייזר זה לא עשן, אלא אדים שנוצרים כתוצאה מחימום התפרחת או השמנים הייעודיים לאידוי. חשוב לדעת – שמן קנאביס רפואי לנטילה מתחת ללשון אינו מתאים אידוי ועשוי להיות מסוכן אם משתמשים בו שלא על פי הוראות השימוש.
את התפרחת מכניסים לתא ייעודי במכשיר האידוי, סוגרים ומפעילים את המכשיר. במכשירי אידוי רבים, פעולת ההפעלה היא גם פעולה כיוון הטמפרטורה (בדרך כלל על פי מספר הלחיצות). חימום התפרחת יוצר פעולת אידוי וכך בעצם ניתן לשאוף את התפרחת לריאות.

באיזו טמפרטורה מומלץ לאדות קנאביס רפואי?

מכשירי האידוי מגיעים לטמפרטורה מומלצת של 160 – 220 מעלות, טמפרטורה בה חומרי הקנאביס מתאדים אך לא נשרפים. הטמפרטורות הללו מאפשרות לך ליטול קנאביס רפואי ללא אותה תחושת צריבה עליה מעידים לא מעט מטופלים שצורכים קנאביס רפואי בעישון. במחקר משנת שפורסם בשנת – 2016, מצאו החוקרים כי טמפ' אידוי אופטימלית של THC ו-CBD היא כ-230 מעלות צלזיוס.

איך משתמשים בוופורייזר בצורה נכונה?

טיפול בקנאביס רפואי הוא טיפול אינדיבידואלי. מינונים מסוימים של תפרחות או שמן קנאביס רפואי משפיעים על מטופלים שונים באופן שונה. נכון להיום, כל נושא המינון נקבע על ידי הרופאים המטפלים בשיתוף המטופלים, אבל קביעת המינונים נעשית באופן הערכתי ולא מדויק.
לנקודת הפער הזו נכנסו חברות טכנולוגיה שפיתחו וממשיכות לפתח מכשירים טכנולוגיים שיכולים לסייע למטופלים לצרוך קנאביס רפואי עם החומרים הפעילים ובמינונים שמתאימים להם.

מכשירי אידוי לְמַנוֹת מדודות של קנאביס רפואי

מחקרים שפורסמו אוששו את הנחיצות במוצרים לצריכת קנאביס רפואי בצורה מבוקרת, על מנת לסייע למטופלים לאזן בין כמות הקנאביס הרפואי לבין השפעות הקנאביס. חברות רבות עובדות על פיתוחים של מכשירי אידוי שמאפשר למטופלים לשאוף מנות מדודות של קנאביס רפואי בכל שאיפה, וכבר היום ניתן למצוא מכשירים של חברות שונות. שאלו את הרוקח.

מה הפתרון עבור מי שלא מסתדר עם עישון או אידוי?

לא כל מטופל מרגיש בנוח לעשן תפרחות או ליטול תפרחת באמצעות וופורייזר, אבל זה ממש לא אומר שצריך לוותר על הטיפול שיכול להקל עליכם. הפתרון הטוב ביותר עבור מי שמעדיף להימנע מתפרחות הוא שמן קנאביס רפואי.
שמן קנאביס רפואי מתאים במיוחד לטיפול בילדים, במבוגרים עם בעיות נשימה ולכל מטופל קנאביס רפואי אחר שמעדיף לקבל את הטיפול שלו בטיפול במקום בעישון, ולא צריך לשנות מרשם או לעדכן את רישיון הקנאביס הרפואי כדי לקבל את השמן בבית המרקחת במקום תפרחות – לרוקח יש סמכות להנפיק שמן על סמך שיקול דעתו.